2 dagar kvar!

Nu är det bara 2 dagar kvar tills jag får annonsera resan. Måste be om ursäkt för mitt tjat om det men jag är så exalterad att jag knappt vet var jag ska ta vägen. Har redan tjatat sönder mina vänners öron så vad gör lite mer tjat här på bloggen?

kakorFjärde advent igår och det var verkligen mysigt. Emmas bror och hans fru och barn kom hit och vi bakade pepparkakor tillsammans och hade sedan adventsfika. Egentligen skulle de kommit förra helgen men Magnus väntade fortfarande på sina vinterdäck så han kunde inte köra. Han hade tydligen beställt nya när han var inne och kollade runt på vinterdäck och friktionsdäck och jag hade ingen aning om att hans var slutkörda. Men de kom i måndags och han bytte dem omedelbart så igår kunde de äntligen komma hit.

Det har blivit lite av en tradition att baka pepparkakor tillsammans med dem på tredje advent. Jag är ingen stjärna i köket direkt men Emma är bra på att göra pepparkaksdeg och egentligen alla andra bakverk som produceras från vår lilla lya. Imorgon ska vi baka lussebullar också. Jag ska vara med på ett hörn och forma bullarna men resten lämnar jag till Emma. Är inte bra på att läsa recept.

One thought on “2 dagar kvar!

Leave a Reply

